Merhabalar,
Umarım bu günlerde sağlıklı, huzurlu ve umutlusunuzdur.
Bendeniz arada çöküşler yaşasam da, sanırım şu süreçleri iyi geçiriyorum. Bu şarkıyı da ne olursa olsun hayal kurabilen, yine her düşüşte daha güçlü ayağa kalkan kendime ve size armağan ediyorum.
Şimdi başlıktan da anlaşıldığı üzere, Türkiye'de alınan ehliyet maalesef adresinizi İsveç'e aldıktan 1 sene sonra geçerliliğini yitiriyor. 2013 yılında üniversite okurken Türkiye'de almış olduğum ehliyetim de, İsveç'te geçerliliğini yitirdi. Hem de hiiiiiç araba kullanamadan. Burada arabalar da daha ucuz üstelik..
Ama hazır Chalmers Teknik Üniversitesi'ndeki aldığım dersler de bittiğine göre, o zaman yaz öncesi güzel bir hedef koymak süper olur. 👊 Siz de öğrenciyseniz, yazı geçirmek için kısa/uzun vadede hedef ve planlar yapmalısınız. Yolun sonunda geriye bakıp nelerle baş etmiş olduğunuzu görmek; gerçekten gurur verici...
Burada ehliyet süreci şöyle işliyor;
- Sürücü kursuna yazılmadan önce Transportstyrelse'den ( buradaki taşıma yönetim kurulu ) ehliyet izni almanız gerekiyor. Bu izne online olarak başvurulabiliyor. Başvuru linki : https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/e-tjanster-och-blanketter/e-tjanster-inom-vagtrafik/?tab=korkort&eservice=korkortstillstand(grupp1)-ansok ( umarım İsveç'ten birileri okur ☺) Daha sonra bir optikere gidilip göz muayenesinden geçiliyor. Genellikle gözlükçülere ehliyet için dediğinizde sonuçları direk yolluyorlar ve ehliyet izniniz bir kaç gün içinde e-posta halinde geliyor.
- Bir sonraki adım sürücü kursuna kayıt olmak. Ben Mart ayında kayıt olmuştum ve ders almaya başlamıştım fakat koronadan dolayı devam edemedim. Şimdi evime yürüme mesafesinde olan bir kursa kayıt yaptırdım ve pazartesi günü tekrar sürüşe başlayacağım. ❤
- Toplamda yapmış olmanız gereken aşamalar, Risk 1, Risk 2, teori sınavı ve son olarak direksiyon sınavı. Risk 1, katılma zorunluluğu olan bir teorik ders. Burada trafik kazalarını, alkolün etkilerini, emniyet kemerinin önemini vs anlatıyorlar. Kursa katıldığınızda 5 sene geçerli ve yaşasın bu kursa Malmö'de erasmus yaparken katılmıştım (yıl 2016).
Risk 2, eğitimi henüz katılmamış olduğum, kaygan zeminde sürüş yaptırdıkları, yine hızdan kaynaklı kazaların etkilerini anlattıkları bir eğitim. Sürücü kursu, sürüş derslerinizde Risk 2 için hazırsın dediğinde Risk 2 eğitimi için randevu alabilir, o eğitimi de tamamlayabilirsiniz.
Daha sonra sırasıyla teori ve direksiyon sınavına girmeniz gerekiyor. Sınav randevuları https://fp.trafikverket.se/Boka/#/licence adresinden alınıyor. Teori sınavı 70 soru ve 52 soruyu doğru cevaplamanız gerekiyor. 14 farklı dilde sınava girebiliyorsunuz ve aralarında Türkçe seçeneği de var.
Ne olursa olsun hayatın tadı, elde ettiğiniz başarılar, sevdiklerinizle mutlu anılar biriktirince çıkıyor ve hepimiz kendi yollarımızda bir amaç uğruna ilerliyoruz.
Mutlu olduğunuz yolda yürümeniz dileğiyle...
Güncelleme : 1 Haziran 2020 1. ders sürüş dersi özeti : Uzun bir aradan sonra tekrar sürüş dersi aldım. Ders daha çok test sürüşü gibiydi. Hoca sadece sürüşümü izledi ve geliştirmem gereken noktaları söyledi. Frene daha yumuşak basmak ve arka aynaya daha sık bakmak gibi. Ama çoğunlukla kendi başıma kararlar alarak sürdüğüm bir sürüş dersi oldu o nedenle mutluyum. Hoca sürekli bilgilerle boğmadı o yüzden hocanın söylediklerinden çok, yola ve etrafta olan bitene odaklıydım. İnşallah 2 hafta içinde Risk2 eğitimini alabilecek seviyeye gelirim ve o eğitimi de aradan çıkararak ehliyete bir adım daha yaklaşırım.
YanıtlaSilGüncelleme : 2 Haziran 2020, 2. sürüş dersi özeti : Bugün başka bir hocayla daha farklı bir güzergahta sürüş yaptım. Yine aynalara az bakıyorum ama sola dönüşlerde geniş açıda dönüş yapma, park etme gibi denemeler yaptık. Hala stresliyim ve araba sürerken omuzlarım - bacaklarım kasılıyor. Zamanla rahatlayacağımı düşünüyorum. Hoca 3 hafta sonraya Risk2 kaygan zemin sürüş eğitimi için randevu alınabileceğini söyledi. Bu süreçten geçen herkesin şansı bol olsun :)
YanıtlaSilGüncelleme : 3 - 4 Haziran 2020 , 2 ve 3. ders sürüş özetleri : 3. gün arabayı kaskatı sürmeye devam ederken, 4. gün çok daha rahattım. Sanırım yavaş yavaş frenlerim daha yumuşak oluyor ve sadece araba sürmeye değil, etrafı gözlemlemeye de başlayabildim. Sürüş dersi almak pahalı olsa da sanırım getirisi oluyor. Genelde sürüşlerin sonunda arabayı ben park ediyorum, herhangi bir tüyo da vermiyorlar :D Umarım sınavda kalmam. İnternetten araştırmam gerekecek gibi.
YanıtlaSil